TiG Banner
Hello There, Guest! Register
    Lost Password? Register

The Walking Dead (Dutch)1122 views

by Black WolfDecember 31st, 2012

Verhaal: The Walking Dead is een spel gebaseerd op de gelijknamige comic books van Robert Kirkman. Het verhaal speelt zich af terwijl Rick Grimes nog in een coma ligt. Je speelt als Lee Everett, een veroordeelde crimineel op weg naar een gevangenis in Georgia. Dankzij de mysterieuze zombie-uitbraak kan je echter ontsnappen. Onderweg ontmoet je de zevenjarige Clementine die haar familie is verloren. Samen proberen jullie te overleven...

Rating: 9.5/10 Dit spel is echt de perfectie hoewel de perfectie niet bestaat geef ik het een 9.5/10

Review Dit spel is echt een must play als je dit spel niet hebt gespeelt in je leven als gamer heb je echt iets groots gemist. Het spel is om tranen van te krijgen in de ogen. Vooral in Episode 5... De gameplay is natuurlijk niet FP, of RPG het is gwn interactief AV beelden. Het is zoals een film die je afspeelt maar juist doordat het een film is die je zelf bestuurd, krijg je ook een band met de characters in de game. Het spel vormt zich ook op hoe je zelf wilt dus je krijgt keuzen die je moet maken in het verhaal. Je moet soms kiezen tussen 2 characters om ze te redden. Als je de ene persoon helpt kan het zijn dat de andere het niet overleeft en verlaat deze de groep. Het gaf mij soms echt zo een .. sad gevoel en ik ben normaal al niet zo een persoon die stilstaat bij verhalen omdat ze meestal toch niet echt zijn maar dit spel heeft mij toch emotioneel geraakt.

Dit verhaal heeft een moraal dat volgt: Life is to short to wake up in the morning with regrets, so love the people who treat you right. Forget about the ones who don't, and believe that everything happens for a reason. If you get a chance, take it. If it changes your life, let it. Nobody said life would be easy, they just promised it would be worth it.

Bugs zijn ook geen probleem in dit verhaal ik heb er geen tegen gekomen. Het is natuurlijk wel een single player game dus dit wil zeggen als ze is uitgespeelt het over is. Hoewel ik dit spel ook al bezig ben voor het de 2de keer uit te spelen met een andere opbouw van het verhaal. Het is uiteindelijk ook wel zijn prijs waard achter dit spel zul je zeker versteld staan dat beloof ik je.

Gameplay: Er is niet zo veel te zeggen, het is gwn lopen met ZQSD, hoewel de controls wel op QWERTY staan kun je ze nog altijd op AZERTY zetten via shift alt.

Grafisch: zit het spel zeer goed het spel is in cartoon gemaakt dus dat heeft zeker zijn charmes.

Ik stem ook alvast op deze game voor best game 2012! Dit is zeker een van de betere die ik in m'n leven heb gespeeld.